Věnujte pozornost sponzorované verzi stavebnice modelu GINO 2020 RC

Chcete li podpořit náš vývoj nových stavebnic, budeme velice rádi.


If you want tosupport ourdevelopment of newconstruction, we'll be veryhappy.

 

exclusivepartnerforJapan

 

exclusivepartnerforFrance

 

K VÝROBĚ

NEPOUŽÍVÁME ČÍNSKÉ LASERY

ŘEŽEME POUZE NA KVALITNÍCH LASERECH

FIRMY SYNRAD

 


 

 

 

   j

 

 

 

vrtule Sparrow

Vrtule v největším rozměru* je projektována pro bezvěrtné počasí nebo pro lety v hale.

Stavbu zahájíme slepením vrtulového listu.

Oba díly listu slepíme na válci o průměru 7 cm v náklonu cca 15°.

Tím, že je list vrtule slepen ze dvou vrstev zůstane po zaschnutí nakroucený ve správném tvaru.

List po zaschnutí nalakujeme jednou vrstvou lehkého laku (zaponový) a vybrousíme ho do hladka.

Na náběžné a odtokové hraně vrtule vybrousíme rádius.

Pokračujeme slepením dílů 3,4 a 5.

Pro fixaci vzájemé polohy dílů při zasichání středu vrtule použijeme drát.

Připravíme si kloub vrtule.

Upravíme ho dle obrázku tak , aby lehce pružil

Vlepíme ho do středu vrtule, pokud možno co nejhlouběji.

po zaschnutí provlékneme háček očkem a

přilepíme díl č.2.

Splepený pant vrtul nemusí pracovat volně.

Čím je chod pantu tužší tím je vrtule stabilnější.

Přilepíme díl č.1.,

"nepovinný" cedrový doplněk a

výstuhu středu vrtule.

Po zaschnutí vše obrousíme.

Pant vrtule nerozvolňujeme.

Přilepíme list vrtule do pantu tak těsně, aby nešla volné sklopit.

Vlepíme drát vahadla vrtule.

Střed vrtule omotáme režnou nití a prosytíme lepidlem.

Dále pak prošijeme střed vrtule několika oky režné nitě prosycené lepidlem.

Připravíme si protizávaží vrtule o délce cca 25 mm.

Obrousíme ho a provrtáme vrtákem opůměru 1 mm.

Po drátě vahadla se musí pohybovat velice ztuha.

Protizávaží navlékneme na drát tak, aby bylo umístěno cca 1 cm od hlavice vrtule.

Prostrčíme drát středem vrtule

a postupně odštípáváme kousky drátu vahadla tak , aby list vrtule svíral od roviny úhel cca 40 °.

potom na konci drátu vahadla uděláme malé bezpečnostní očko.

Do kloubu vrtule kápneme kapičku řídkého oleje a opatrně ho rozvolíme tak, aby  se sklopná část vrtule volně pohybovala.

Vyvážení vrtule provedeme jejím otáčením v ložisku vrtule posunováním protizávaží tak,aby vrtule měla co nejklidnější chod.

Takto vyrobená vrtule má stabilní tah téměr po celou dobu vytáčení gumového svazku a dosahuje v půměru 7-10 otáček za vteřinu

 

* Pokud budeme vrtuli na modelu Sparrow častěji provozovat v méně optimálních letových podmínkách

(silnější vítr, zhoršené letové podmínky) tak list vrtule na odtokové hraně a vnějším průměru zmenšete po celém obvodu o cca 3-4 mm.

Tím získáte více otáče a višší rychlost modelu , která je pro létání v horších podmínkách nezbytná.